X

طرز تهیه بستنی قیفی (ساده و رنگی) با دستگاه بستنی ساز صنعتی

09128423371 مدیر فروش: خانم ستاریان
طرز تهیه بستنی قیفی رنگی با دستگاه بستنی ساز
طرز تهیه بستنی قیفی با دستگاه بستنی ساز صنعتی و طرز تهیه بستنی قیفی بدون دستگاه در انواع مختلف ساده، وانیلی، زغالی و رنگی با ثعلب و بدون ثعلب ، پس ما را در این مقاله همراهی کنید تا تهیه بستنی با دستگاه را فرا بگیرید.
دنار سرما
دنار سرما

بستنی قیفی دستگاهی یکی از محبوبترین نوع بستنی می باشد. در این بستنی ها کره کمتری نسبت به سایر بستنی ها استفاده می شود درنتیجه دارای کالری کمتری نسبت به سایر بستنی ها دارد. بستنی های قیفی دستگاهی به دلیل درست شدن آن ها در حضور مشتری از سایر بستنی ها متمایز می باشد.در این مدل بستنی ها.مواد بستنی در درون دستگاه قرار گرفته و در صورت سفارش مشتری،  بستنی به درون وافل ها ریخته می شود.برای تهیه ای نوع بستنی ها از دستگاه بستنی ساز صنعتی استفاده می شود. 

دستگاه بستنی ساز

طرز تیه بستنی قیفی بدون دستگاه

همان طور که اشاره شد برای درست کردن بستنی قیفی نیاز به دستگاه بستنی ساز می باشد.دستگاه بستنی ساز باید به صورت همزمان مراحل کره گیری و سرمایش و ترکیب مایه بستنی را انجام دهد تا به این ترتیب هوادهی مناسب صورت گرفته و کریستال های یخ را به اندازه بسیار کوچک نگهدارد و کره گیر در دستگاه به این معناست که اگرمیزان کره موجود در این بستنی بیشتر از محدود (حدود 3-6 درصد) شود، عمل تفکیکی که در داخل دستگاه رخ می دهد، الین مکیزان کره اضصافی را از بین ببرد. از مزیت ها این دستگاه ها این است که می توان بالفاصله پس از آماده شدن مواد بستنی، آن را مصرف نمایید.در این دستگاه ها ترکیباتی که حاوی موادی با نقطه انجماد بالاتر می باشند اغلب بیشتر در معرض سرما دهی قرار گرفته و این باعث می شود تا قوام و سفت بودن بستنی حفظ شود. 

پرفروش ترین بستنی ساز قیفی 

این دستگاه های بستنی دارای انواع مختلفی می باشند که برخی از آن ها کوچک می باشد و از آنها در خانه به عنوان بستنی ساز خانگی هم می توان از آنها استفاده نمود.اما بسیاری از ما مدل هایی از بستنی ساز صنعتی را بستنی فروش ها و ... دیده ایم که برایمان آشنا می باشند. 

طرز تهیه بستنی قیفی 

طرز تیهی بستنی قیفی با دستگاه بستنی ساز

با گرم شدن هوا و آغاز فصل تابستان اغلب بازار بستنی فروشان بسیار داغ می شود اما بسیاری از خانواده ها به دلیل آن که فرزندانشان از مضرات بستنی های صنعتی دور بمانند خود اقدام به تهیه بستنی خانگی می کنند. در نتیجه در این مطلب قصد داریم تا هم طرز تهیه بستنی قیفی بدون دستگاه و هم با دستگاه بستنی ساز را به شما عزیزان آموزش دهیم. 

مواد اولیه برای قیف بستنی

  • خامه (پر چرب) 1 فنجان
  • عصاره وانیل 1 و نیم قاشق چایخوری
  • شکر پودری 1 و نیم فنجان
  • آرد 1 و نیم فنجان
  • دارچین (آسیاب شده) 1/4 قاشق چایخوری
  • نشاسته ذرت 1 قاشق سوپخوری

طرز تهیه قیف بستنی

طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز صنعتی

برای تهیه قیف بستن قیفی رنگی ابتدا با یک همزت خامه پر چرب را با عصاره وانیل با سرعت بالای 5 دقیقه هم بزنید تا به غلظت مناسب برشد غلظت خامه باید همانند موس باشد. آرد، شکرپودری، دارچین و نشاسته ذرت را یک ظرف گود ریخته و هم بزنید سپس مخلوط مواد خشک را به آرامی در داخل مواد مرطوب بریزید و مجدد هم بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. سپس درب ظرف را بات پلاستیک تمیز بپوشانید . اجازه دهید تا به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق باقی بماند. 

تابه ی گریل دو طرف رات با دمای نسبتا بالا حدود (375 درجه فارنهایت یا 190 درجه سانتی گراد)داع کرده و سپس 1 قاشق سوپ خوری خمیر را در وسط تابه ریخته و درب آن را ببندید و حال وافل را به مدت 90 ثانیه بپزید. حال وافل را به سرعت از تابه خارج کرده و به سرعت از تابه بیرون بیاورید و آن به دور قالب قیفی شکل خود بپیچید تا شکل وافل بستنی قیفی را به خود بگیردو انتها آن فشار دهید تا نوک فیق به طور کامل بسته شود. حال اجازه دهید تا یک دقیقه دور قالب مانده و خنک شود. به همین ترتیب باقی خمیر را نیز به دور قالب پیچیده و این مرحله را تکرار نمایید.

حال بستنی را به مدت 15 ثانیه تا زمانی که راحت بشود آنم را با ملاقه جدا نمود در ماکروویو قرار دهید و سپس هر قیف بستنی  را پر کرده و بعد از پر کردن آنها، آن را در فریزر قرار دهید، لازم است تا فیق های بستنی  را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید. پس از خارج کردن بستنی ها از فریزر، خرده شکلات و کره را در یک قابلمه دوجداره ریخته و یا در ماکروویو آب نمایید و با کی کاردک آن را هم زنید تا کاملا آب شود و به صورت یکدست در بیاید حال نوک قیف های فریزر شده در یکی یکی در شکلات آب شده بزنید و بلافصله به ان مغز آجیل خرد شده و سایر مواد تزئینی همچون اسمارتیز، شکلات، تافل و.. آن ها تزئین نمایید. و مجددا در فریزر قرار دهید و اجازه دهید تا قبل از سرو کردن به مدت 15 دقیقه درون فریزر بماند.

نکته

  •  برای اینکه بستنی از ته قیف چکه نکند ابتدا چند خرده شکلات یا مقداری مغز آجیل داخل آن بریزید.
  •  شکلات به شدت داغ خواهد بود پس قیف های بستنی بایستی کاملاً یخ زده باشند که وقتی آنها را در شکلات می زنید بستنی آب نشود.
  •  مواد تزئینی دلخواه خود را بلافاصله روی شکلات بریزید چون خیلی سریع سفت می شود.

مواد لازم برای تهیه بستنی

  • شیر: 2 لیوان (نیم لیتر)
  • شکر: 4 قاشق سوپخوری (100 گرم)
  • زرده تخم مرغ: 4 عدد
  • ثعلب: به جای زرده تخم مرغ 15 گرم
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • خرده شکلات: 1 و نیم فنجان
  • کره: 5 قاشق سوپخوری
  • بستنی وانیلی: 2.5 لیتر
  • مغز آجیل (خرد شده)
  • مواد تزئینی
  • تافی (خرد شده)

طرز تهیه بستنی قیفی 

طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی قیفی

برای تهیه بستنی قیفی ابتدا باید شکر، زرده تخم مرغ و وانیل را با هم ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا جایی که تخم مرغ کف نمایید حال شیر را جوش آورده و زرده دو شکر را به آن اضافه نمایید و مجددا به خوبی هم بزنید تا تخم مرغ با شیر به طور کامل مخلوط شود اگر می خواهید که بستنی قیفی با ثعلب تهیه نمایید باید پس از گزم کردن شیر، شکر، وانیل و ثعلب را به آن اضافه کرده و سپس مخلوط نمایید.اکنون برای اینکه شیر به شکل و ظاهری شبیه به بستنی به خود بگیرد باید آن را در محیط سرد و در سرما قرار دهید البته که اگر دستگاه بستنی ساز دارید این وسیله این کار را برایشان انجام می دهد اما کسانی که بدون دستگاه بستن ساز می خواهند بستنی تهیه کنند باید به روش دیگر مواد بستنی را به عمل آورند. 

برای عمل آوری مایه بستنی باید ظرفی را پر از یخ کرده و در شیر را در ظرفی فلزی قرار داده و در داخل ظرف یخ بگذارید و انقدر با هم زن هم بزنید تا کم کم مواد شما کش بیاید و تبدیل به بستنی شود راته دیگری که می شود برای تهیه بستنی استفاده کر که ظرف شیر را که توصیه میشود فلزی یا استیل باشد ذر فریزر قرار دهید تا اطراف شیر کمی یخ بزند سپس شیر را از فریزر خارج کرده و با هم زن هم بزنید تا شیر کش دار شده و به شکل بستن در بیاید می توانید این بستنی قیفی وانیلی مقداری کارامل بریزید یا از رنگ ها خوراکی یا عصاره میوه ای به جای وانیل استفاده نمایید و آن را نوش جان کنید. 

مواد لازم برای تهیه بستنی زغالی

  • خامه: 400 میلی لیتر
  • زغال خوراکی فعال: 2 قاشق غذاخوری 
  •  تخم مرغ : 4 عدد
  • شکر: 140 گرم
  • عصاره وانیل: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مایه بستنی زغالی

طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز قیفی صنعتی

برای تهیه بستنی ذغالی باید خامه و زغال فعال را با هم ترکیب کرده و سپس تخم مرغ و شکر و وانیل را مخلوط کنید و این کار آنقدر انجام دهید  تا باعث کش آمدن ترکیبات شود. حال مخلوط بدست امده را با خامه و زغال فعال  ترکیب نمایید و به خوبی هم بزنید حال مایه بستنی زغالی را در یک ظرف درب دار ریخته و اجازه دهید به مدت 8 ساعت در یخچال باقی بماند. 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید